Aktivní naslouchání
Aktivní naslouchání
Seminář je zaměřen na jeden ze zásadních prvků interpersonální komunikace. Co je/není aktivní naslouchání a jak poznáme, kdo a kdy takový způsob v komunikaci používá? Aktivní naslouchání je proces, kdy posluchač aktivně poslouchá a snaží se tomu rozumět, co mluvčí říká. Tento typ naslouchání se zaměřuje na porozumění a interpretaci verbálních i neverbálních signálů, jako jsou tóny hlasu, gesta a mimika. Aktivní naslouchání zahrnuje aktivní účast posluchače, který se snaží zachytit, co mluvčí říká a co tím myslí, aby mohl odpovědět adekvátně a relevantně.
Aktivní naslouchání zahrnuje také zdůrazňování empatie a soucitu s mluvčím. Posluchač se snaží rozumět tomu, co mluvčí prožívá a jak se cítí, a snažím se vyjádřit pochopení a podporu. Tento druh naslouchání se často používá v terapii, koučinku a ve vztazích, kde je důležité budovat důvěru a empatii mezi lidmi.
Časová dotace - akce trvá 4 hodiny.
Maximální počet na teoretické i praktické části výuky je 15 účastníků.
Vzdělávací program je určen manažerům, vedoucím pracovníkům i administrativním pracovníkům.
Lektor: Čestmír Šťastný, MBA